סמנכ"ל חטיבת משאבי אנוש ומנהל, אשר בן שושן

חטיבת משאבי אנוש ומנהל

יחידת רכש ולוגיסטיקה

 

מערכת לתיבות מכרזים מקוונים ביח' הרכש והלוגיסטיקה

 

כתב: דני רג'ואן, מנהל יחידת רכש ולוגיסטיקה

במסגרת השיפורים המבוצעים בתחום הרכש וההתקשרויות, עלה הצורך במעבר משימוש בתיבות דואר אלקטרוניות או תיבות עץ, במסגרת ביצוע בקשות להצעות מחיר, לשימוש במערכת תיבות אלקטרוניות ממוכנות ייעודיות.
מהלך זה, שישומו הושלם ביחידת הרכש והלוגיסטיקה, לאחר תהליך איפיון והטמעה ארוך, שבוצע על ידי מנהלת מחלקת רכש חו"ל ליהי כהן, בסיוע הלשכה המשפטית ויחידת מערכות מידע, הביא לכך שכל הליכי קבלת ההצעות המבוצעים על ידי יחידת הרכש, מנוהלים באמצעות המערכת ומאז הטמעתה, לפני כשנה, נוהלו באמצעותה למעלה מ- 900 הליכי רכש.
המהלך נועד לייעל את תהליכי הרכש, מבחינת חברת מקורות ולהקל על הספקים המשתתפים בהליכי קבלת ההצעות שהחברה מפרסמת. הספקים אינם נדרשים להגיע למשרדי היחידה לצורך הגשת ההצעות ונהנים ממידע זמין ונגיש הכולל את כל המידע הדרוש להגשת ההצעה ובכלל זה הטפסים, ההסכמים המפרטים וההבהרות שניתנו במסגרת ההליך. המערכת מאפשרת גם לפנות בשאלות ובהבהרות על ידי המציעים לעורך ההליך בצ'אט יעודי. מעבר לכך, המערכת נוחה וידידותית מאוד למשתמש וכוללת יתרונות ותועלות משמעותיות במסגרת ניהול הליכי קבלת הצעות.

  • תועלות ויתרונות המערכת
  • עמידה בדרישות חוק חובת המכרזים
  • הגברת שקיפות וטוהר מידות
  • נגישות למציעים פוטנציאליים ואפשרות לעבודה מכל מקום ובכל עת
  • מערכת פשוטה ללמידה וקלה לתפעול
  • שירות ותמיכה כולל SLA לטיפול בתקלות וסיוע שוטף
  • שמירה על אחידות בתהליכי הבל"מ
  • תיעוד כל הפעולות המבוצעות במערכת
  • ניתוח עלויות ממוחשב
  • אפשרות להורדת עלויות המוצרים על ידי שימוש בתיחור דינמי.
  • מוצר מדף שאינו דורש עלויות פיתוח מיוחדות


מערכת זו, הנקראת Sourcing Vision, הינה פרי פיתוח של חברת משיק טכנולוגיות רכש, שפועלת בתחום מערכות מידע מבוססות אינטרנט ומתמחה בתחום הרכש המקוון המוביל לצמצום עלויות רכש, קיצור תהליך הרכש, שיפור בתהליך קבלת ההחלטות ושיתוף לכל רוחב הארגון בין מחלקות רכש ובין מחלקות אחרות. המערכת הוטמעה בלמעלה מ- 60 ארגוני רכש, שחלקם נדרשים לעמידה בחוק חובת המכרזים וכל הארגונים העושים שימוש במערכת נהנים משיפורים וחידושים המוטמעים בה, גם אם נדרשו על ידי ארגון אחר, ללא תשלום נוסף.
בשלב זה אנו פועלים להטמעת המערכת וקיום הדרכות בכל יחידות החברה, על מנת שבעתיד כל הליכי קבלת ההצעות של החברה כולל בחברת הבת שחם, יבוצעו באמצעות המערכת Sourcing Vision.
המשתמשים יעברו הדרכה פורנטלית ואינטרקטיבית במשך יום אחד, בו יקבלו חוברת עם צילומי מסך ויבצעו תירגול, ולאחריו כבר יוכלו להתחיל מיידית לבצע הליכי רכש והתקשרויות באמצעות המערכת. בעתיד צפויה להחליף את ההדרכה הפרונטלית, הדרכה באמצעות סרטון  ייעודי.

 

יחידה לפיתוח ארגוני והדרכה

 

קורס תברואת מים רמה א'  

החודש נפתח המחזור ה-20 של קורס תברואת מים רמה א'. עם השלמת קורס זה מקורות השלימה את הכשרת כלל העובדים הנדרשים לקורס במסגרת תפקידם.
החל משנת 2015 עברו את הקורס כ-450 עובדים המוגדרים כעובדי "קו שני לעבודה במתקני מים" מתחומים מגוונים: חשמל, אלקטרוניקה, מכונות, אזרחי - קוים ומבנים, חדרי בקרה ועוד.
קורס זה מועבר בימים אלו בקמפוס מקורות ע"י מרצים המובילים מיכל וינר וחיים ונונו מהנדסי איכות מים ממרחב מרכז.
החודש ניגשו העובדים למבחנים מטעם משרד הבריאות.

דוגמי מי ביוב
החודש התקיימו 2 מתוך 5 מפגשי הקורס. מבנה תוכנית הלימודים נשען על סילבוס והנחיות משרד הבריאות. תוכנית הלימודים תואמהמול מכללת רופין אשר מספקת את המדריכים ואת וההכנה למבחן המסכם של משרד הבריאות.

בקרי Machine Edition בסיסי
החודש התקיים המחזור האחרון של קורס בקרי ME לכלל החשמלאים בחברה. הקורס הינו פיתוח משולב בין חברת ג'נרל מהנדסים לשח"מ, וכלל תרגול רב בסביבת הבקרים במקורות.

בקרים מתקדם
החודש התקיים המחזור האחרון של קורס בקרים לחשמלאים מתקדמים בחברה. הקורס מועבר ומנוהל ע"י שח"מ, וכלל תרגול רב בסביבת הבקרים במקורות.

סדנא חווייתית בנושא נגישות השירות
החודש התקיימה לראשונה סדנא מסוג זה. לפעילות זו הוזמנו נותני שירות ועובדים אשר באים במגע עם ספקים חיצוניים למקורות. הסדנא כללה פעילויות חווייתיות אשר ממחישות את אורך חייהם של אנשים בעלי מוגבלויות, הרצאות ומספר שיחות עם בעלי מוגבלויות.

הדרכות מודול SAP למפקחים

לאור השינויים שחלו בשנים האחרונות במודול SAP רכש ופרויקטים, ועם כניסתם של מפקחים חדשים, עלה הצורך להדריך את המפקחים על מנת לקדם שימוש מיטבי במערכת.
במהלך החודש, התקיימו 2 פעילויות הדרכה: הראשון בקמפוס מקורות חולון והשני באתר אשכול. ההדרכות הועברו לפקחים חיצוניים ע"י עובדי המטה.

סדנת נהיגה משולבת מעשי + עיוני
בהתאם לתקנות וחוק ארגון הפיקוח על העבודה, העובדים הנוהגים ברכב חברה, יעברו מדי שלוש שנים סדנת נהיגה משולבת לרענון כללי הבטיחות בתעבורה, עדכון חוקים ותקנות לנהיגה נכונה ונסיעה במגרש אימון. החודש החלו סדנאות נהיגה במרחבים ומגרשי חברת "פרש" ברחבי הארץ.
 
פורום מנהלי יחידות- מפגש פתיחה
ביום-6.11.2018 התקיים מפגש ראשון של פורום מנהלי יחידות.
הכנס נפתח בהצגת האסטרטגיה כבסיס להובלת והטמעת תהליך השינוי על ידי חברת PWC.
המבנה הארגוני החדש עליו מתקיים מו"מ עם ארגון העובדים הוצג על ידי סמנכ"ל אסטרטגיה וניהול שינוי – אריה אמסלם וחברת דלויט.
יו"ר ארגון העובדים אילן הללי – הציג בפני הפורום את הסטאטוס ועיקרי הנושאים הנדונים במו"מ לרבות ההבנות והנושאים שלגביהם נדרשות החלטות.
לאחר מכן, הציג כל סמנכל את עיקרי היוזמות לשנת 2019.
בהמשך התקיימה פעילות משותפת בהנחיית –מארק זארוק, בנושא-שמירה על רלוונטיות בעולם מורכב ומשתנה.
הכנס הסתיים בהרצאת אורח שניתנה על ידי מר יוסי יהושוע, הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות".
ההרצאה עסקה בסוגיות צבאיות, סביב מבצע צוק איתן ומלחמת לבנון הראשונה.
 
מפגש קפה בוקר עם המנכ"ל

ביום-15.11.18 התקיים המפגש השביעי במסגרת מסורת קפה של בוקר עם המנכ"ל.
במפגש השתתפו 41 עובדים שנבחרו לפעילות מכל רחבי הארגון.
לאורך המפגש העלו העובדים סוגיות והתמודדויות ארגוניות המעסיקות אותם ומנכ"ל החברה התייחס לנושאים השונים.

 

מפגש למידה בנושא-טכנולוגיות דיגיטל
עולם הדיגיטל הוא אחד התחומים המשמעותיים ביותר בעולם העסקי בימים אלו.
ההתמודדות עם טרנספורמציה דיגיטלית היא בין האתגרים הגדולים ביותר כיום והדבר תופס תאוצה במיוחד במשק המים העולמי.
יחידת WaTech®  יזמה קיום מפגש למידה מקצועי חוצה ארגון בשיתוף יחידת מערכות מידע, מחלקת תוכנה, פיקוד ובקרה.
מפגש הלמידה שהתקיים ביום-22.11.18 יועד לעובדי תפעול ואחזקה, אלקטרוניקה ופו"ב ומערכות מידע.

לתגובות, כתבו אלינו | שלח לחבר | הדפס |
Share |
למעלה