סמנכ״ל הנדסה - אברום בן יוסף

סמנכ״ל הנדסה

אפליקציית MOBILE לאחזקה ולאימות כיול מכשירי מדידה

 

כתב: פיליפ מדניק – מנהל מחלקת מערכות מים, יחידת מערכות מידע

אפליקציית אימות כיול מכשירי מדידה
במהלך מהיר הוקם יישום ע"ג טלפון נייד העונה לעמידה בתקנה של משרד הבריאות בכל  הקשור לאימות כיול מכשירי מדידה של בדיקות כימיות.
דוגם מים, מחויב  לבדוק ולתעד את תקינות מכשיר המדידה שלו בתחילת יום העבודה ובסופו. פעילות זו מבוצעת היום ביישום נייד (ובתמיכה של מערכת משרדית) במכשיר הטלפון החכם של דוגם המים. בשלב זה היישום תומך במכשירי מדידת כלור, כשבמהלך החודשים הקרובים האפליקציה תורחב ותתמוך במכשירים לבדיקות PH ועכירות. בעתיד היותר רחוק,  תוצאות אימות המכשירים תשולבנה במערכת איכות מים ארצית ותהיינה חלק אינטגראלי ממנה.

אפליקציית  MOBILE לעובדי שדה.
במהלך החודשים האחרונים בוצעה הסבת מערכת מסלול מהמסופונים המוקשחים לטלפונים ניידים.
כזכור מערכת מסלול באה לממש את חזון תפיסת העבודה לעובדי השטח כשהרעיון המרכזי שלה הוא לצייד את העובד בכלי מחשובי נייד גנרי אחד,  שיתמוך בכל תהליכי העבודה שהעובד שותף להם ללא תלות במיקומו הגאוגרפי.
עד כה מומשו בתשתית החדשה כל תהליכי האחזקה ונוספו יכולות חדשות בעיקר בכל הקשור לפעילויות מול מסכי GIS וניווט אל אתרי מקורות השונים. בימים אלו הסתיים השלב השני בפיילוט (תגובות מצויינות) והחלה הדרכת ראשי צוותי האחזקה לעבודה עם היישום המותקן בטלפונים הניידים. 
במהלך השנה הקרובה יפותחו יתר יישומי מסלול, (אספקת מים ואיכות מים) ובכך תסיים מקורות את פרק המסופונים  שהחל לפני כ-7 שנים במקביל להטמעת פרויקט אגם.

 
ניווט למתקן מקורות                                                            כיול מיכשור מדידה

 

 


 

 

מחקר איחוד אירופי Horizon 2020

גמלון טכנולוגיות לשדרוג מתקני טיפול ביולוגי בשפכים להשבת משאבים

SMART Plant
Scale-up of low-carbon footprint material recovery techniques in existing
 wastewater treatment plants“ SMART-Plant”


כתב: אבי אהרוני, מנהל מחלקת שפכים והשבת קולחים, יחידת איכות מים
צילם: מורד מסאלחה, חברת אגרוביקס

 

חברת אגרוביקס בשיתוף פעולה רב שנים עם מקורות, חברת המים הלאומית פיתחה טכנולוגיה מהפכני המשתמשת בחיידקים מיוחדים שיודעים לפרק את הזיהומים בשפכים ללא השקעת אנרגיה ואף יצור ביוגז אשר ניתן לניצול בכדי להפיק אנרגיה ממקור מתחדש.
מקורות השכילה להשקיע וללוות את אגרוביקס שמובילה את התפיסה הסביבתית-כלכלית החדשה אשר רואה פסולת ושפכים כמשאב אשר ניתן לניצול ומיחזור במקום מטרד אשר צורך כמויות אדירות של אנרגיה.
המתקן הניסיוני החדש אשר נחנך ב-23/11/2017 במכון טיהור שפכים כרמיאל המטפל בשפכי כ-215,000 תושבים, הוא חלק מקונסורציום במימון האיחוד האירופי שמאמין שהמעבר ל"כלכלה מעגלית" הינו צורך אקוטי לאנושות במאה ה-21.
המתקן הניסיוני מטפל בכ-250 מטרים מעוקבים של מי שפכים ביממה (שווה ערך למושב בינוני), ללא צריכת אנרגיה כלל בד בבד עם ייצור אנרגיה, כמו גם הקטנת עלויות התפעול השוטף בהשוואה למט"ש רגיל.
Scale-up of low-carbon footprint material recovery techniques in existing wastewater treatment plants “SMART-Plant”
במהלך שנת 2015 הצטרפה חברת מקורות לקבוצת מחקר גדולה (26 גופי אקדמיה, מחקר ותעשייה) מאירופה ומישראל, שהגישו יחד הצעת מחקר משותפת לקול קורא של נציבות המחקרים של האיחוד האירופי.
הצעת המחקר התקבלה ותתוקצב לתקופה של 4 שנים בסכום של כ-220,000 יורו.

יש לציין כי תוכנית הורייזן 2020 של האיחוד האירופי היא תוכנית הדגל עבור האקדמיה והתעשייה באירופה והזכייה היא אחת הבודדות מתוך למעלה ממאה הצעות שהוגשו על ידי קבוצות מחקר שונות מהעולם לקול הקורא בתחום.

לתגובות, כתבו אלינו | שלח לחבר | הדפס |
Share |
למעלה