מנהלת מערך תקשורת, הסברה ודוברות - רות רנרט

חג המים בגנים ובבתי הספר בסימן: 'נותנים תקווה לאקווה'

בחג השבועות, חג המים, קודם בחברה פרויקט מיוחד בשם 'נותנים תקווה לאקווה', שמטרתו להעלות את המודעות למצבן הקשה של האקוות בעקבות חמש שנות בצורת.


במסגרת הפרויקט התנדבו כ-500 עובדי החברה והגיעו למסגרות החינוך שבהן לומדים ילדיהם, מקריית שמונה ועד לאילת, כדי להרצות לתלמידים על החשיבות שבשמירה של מאגרי מי התהום, הנמצאים עמוק באדמה ונקראים אקוות.

 



בישראל קיימות שתי אקוות גדולות: אקוות החוף ואקוות ההר. הן מהוות את מקור המים הטבעי הגדול בישראל המספק גם כיום, בעידן ההתפלה, מי שתייה איכותיים לבתים במדינה וכן מקור מים לאומי לשעת חירום.

יחד עם זאת, מפלסי האקוות כמו מפלס הכנרת, ירדו משמעותית בחמש השנים היבשות האחרונות ובהיעדר מילוי חוזר וטבעי של מים, הן מתייבשות ומתכווצות בדיוק כמו הכנרת. באזורים שונים מפלסי האקוות הגיעו כבר ל"קו האדום" ואפילו ל"קו השחור", דבר העלול לסכן את היכולת להמשיך ולשאוב מהן מי שתייה לבתים, כמו גם חשיפתם למזהמים סביבתיים שונים ולאסון אקולוגי.

אסון מסוג זה חווה מכבר מאגר מים מרכזי נוסף במדינה, ים המלח. המקום הנמוך ביותר בעולם, אשר נראה לעין, סובל מזיהום סביבתי מתמשך, בין השאר בהשפעת מזהמים הנפלטים מהמפעלים התעשייתיים באזור. זאת בצד ירידה בכמויות המים הנכנסות אליו מחד ומהתאדות המים בו מאידך, כתוצאה משינויי האקלים ומההתחממות הגלובאלית.

במסגרת הפרויקט עלה קמפיין בפייסבוק, בהובלת יואב ברקאי ארבל, מהנדס בחבל הירדן, שהתגייס לדבר בשמן של האקוות, שלא ניתן לראות אותן כמו את הכנרת או את ים המלח, המהוות נכס לאומי חשוב. לקמפיין נחשפו מעל 300, אלף אנשים שנחשפו למצבן של האקוות ולחשיבותן במשק המים הישראלי.
לקראת ביצוע פרויקט המים בגנים ובבתי הספר הופק בחברה דיסק און קי ועליו מצגות בשפה ידידותית לילדים וחולקו ערכות להעשרת הידע.

לתגובות, כתבו אלינו | שלח לחבר | הדפס |
Share |
למעלה