מנכ״ל מקורות - יוחאי שוחט

דבר המנכ״ל

עובדים יקרים,
המחצית הראשונה של 2017 היתה סוערת ומאתגרת מבחינת מקורות.
מנכ"ל החברה הקודם – שמעון בן חמו הודיע על פרישתו בינואר והדירקטוריון החל בהליך לאיתור מנכ"ל חדש. במקביל התבקשתי ע"י הדירקטוריון לשמש בתקופת הביניים כמנכ"ל בפועל. עם כניסתי לתפקיד התברר לי שחוץ מהניהול השוטף, יהיה עלי להקדיש זמן לא מבוטל להתמודדות עם המשבר במתקן ההתפלה של מקורות ייזום באשדוד.
מתקן ההתפלה סובל מכשלים טכניים עקב איכות העבודה של קבלן ההקמה, אשר לא רק גרם לאיחור של שנתיים בהפעלה אלא גם הביא לכך שהמתקן לא מסוגל לייצר את כמות המים שלה הוא מחוייב. הדבר מביא לכך שבשנה וחצי מאז התחילה ההפעלה, נגרמים לחברה הפסדים משמעותיים בגין המתקן.
מה שנדרש הוא תיקון מיידי של המתקן, אשר שייך למעשה למדינה.


בין החלופות שעומדות על הפרק ויובאו בשבועות הקרובים להכרעה: מכירת המתקן או הכנסת שותף עסקי לחברת הייזום, או תיקון המתקן באמצעות השקעה נוספת של מקורות.
הנושא כמובן מורכב הרבה יותר ממה שניתן לתאר בכמה שורות ואני מקווה שבחודשים הקרובים תתקבלנה ההחלטות הנכונות שתאפשרנה את תיקון המתקן ואת התוצאה הכספית הטובה ביותר למקורות.


עניין חשוב נוסף שאני עוסק בו בחודשים האחרונים הוא הניסיון להגיע להסכמות בין ארגון העובדים להנהלה על ביצוע תוכנית התייעלות. חשוב להבהיר, שעתידה של מקורות תלוי ביכולתה לבצע השקעות בפיתוח. כדי לבצע יותר פיתוח נדרש גיוס הון. גיוס הון אפשרי אם החברה מציגה רווח סביר שהופך לקשה כשהרווחיות יורדת. אם לא נרוויח מספיק לא נוכל לגייס את ההון הדרוש וניאלץ לבצע פחות פיתוח. לוואקום שייווצר ייכנסו גופים אחרים שיבצעו פיתוח במקומנו, וזהו תהליך מאוד מסוכן לקיומה של מקורות לאורך זמן.


איך שומרים על הרווחיות? מתייעלים ומקטינים הוצאות.
כחלק מההתייעלות עלינו להתאים את המבנה הארגוני ולהקטין את מצבת התקנים. ההנהלה נפגשת עם הנהגת ארגון העובדים ואני מקווה שנוכל להגיע להסכמות, לטובת החברה, העתיד שלה ורווחתכם – עובדי החברה.


לסיום, מקורות חוגגת השנה 80 וזה ממלא את כולנו גאווה!
בואו ניקח כולנו את הגאווה על פועלם של דורות רבים של עובדי מקורות למען המדינה, ונשתמש בה כרוח גבית וכמקור כח נוכח האתגרים שלפנינו.
סוד כוחנו נעוץ, בין היתר, בכך שאנחנו מעולם לא נחים על זרי הדפנה של ההישגים אלא שבים ופועלים ומבקשים להוכיח שוב ושוב את מחויבותנו לפיתוח משק המים, המצטיין ברמה העולמית, של ישראל.


נמשיך ונפתח השנה את משק המים ובין היתר את מערכת המים החמישית לירושלים, את אספקת המים ליו"ש, את המים לערבה, מערכת אספקת המים לקריות ולחיפה, הגדלת אספקת המים לממלכת ירדן ועוד ועוד.


אני מאחל לכם חופשות מהנות ומועילות בקיץ ויום הולדת 80 שמח!
 

 

                                                                                               יוחאי שוחט

 

        

לתגובות, כתבו אלינו | שלח לחבר | הדפס |
Share |
למעלה