דבר המנכ״ל

עובדות ועובדים יקרים,

יום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל הוא יום חג לכל אזרחיה, בו אנו מציינים את הגשמת החזון הציוני ואת עצמאותה המדינית, הביטחונית והכלכלית של המדינה. לנו, אנשי "מקורות", יש השנה עוד סיבה לחגיגה: השנה אנחנו מציינים 80 שנים להיווסדה של החברה. 80 שנים של עשייה רבת היקף ותרומה מכרעת לפיתוח ההתיישבות, החקלאות והתעשייה בישראל.

תקומתה של ישראל ועצמאותה המדינית, הכלכלית והביטחונית קשורות קשר הדוק לחברת מקורות, שב-80 שנות קיומה התגברה על מכשולים גיאוגרפיים ואקלימיים ובנתה משק מים עצמאי, שבו מים זורמים לתושבים, לתעשייה ולחקלאות הם דבר מובן מאליו.
 
לעשייה המפוארת הזאת שותפים כל עובדי "מקורות" לדורותיהם.

האתגרים לא פוסקים - בראייה עתידית ולנוכח השינויים במשק המים בישראל, צריכה מקורות להתחדש ולהגיב תגובה מקצועית ויצירתית ליעדים העסקיים והמקצועיים החדשים. לשם כך עלינו לגבש תוכנית אסטרטגית מובנית וברורה, שתביא לידי ביטוי את החוזקות של החברה ואת אפיקי הפעולה שנכון לה להתמקד בהם בעידן משק המים המשתנה. המשימה החשובה ביותר היא לזהות ולאתר את התחומים שבהם מתבטאים יתרונותיה ושיבססו את מעמדה של "מקורות" כשחקן מפתח במשק המים העולמי והמקומי במאה ה-21.


"מקורות" ממשיכה לפתח את משק המים בהתאם לתוכנית תלת-שנתית לפיתוח משק המים בישראל בהיקף של כ-3 מיליארדי שקלים, כמיליארד שקלים בכל שנה. תוכנית אשר אושרה על ידי רשות המים, ובה בין היתר  פרויקטים הבאים:

המשך הקמתה של המערכת החמישית לירושלים וכריית מנהרת המים באורך 13 ק"מ שתוביל גם מים מותפלים לבירה;

חיבור הערבה למערכת המים הארצית - קו מחבר ערבות חובר לקו פארן אילת, שמעביר מים מליחים מקידוחי פארן לערבה הדרומית. 
הפעלת הקו היא אבן דרך וצעד ראשון ליישום תכנית האב לערבה התיכונה, ונותנת גיבוי למערכת אספקת המים בערבה התיכונה;

מערכת מים שנייה לחיפה - שתחליף בהדרגה את המערכת הראשונה שהוקמה בשנות ה- 50, ותספק מענה להתרחבות האוכלוסייה וההתפתחות באזור. הפרויקט מבוצע תוך אתגרים הנדסיים ונופיים מורכבים מאוד ותוך מחויבות לשמירה על הסביבה האופיינית ל"מקורות".

פרויקט נוסף הוא קו כב"ש – קו כנרת-בית שאן באורך חמישה ק"מ, שיספק מים לממלכת ירדן בהתאם להחלטת הממשלה להגדיל את כמות המים המסופקים לממלכה הירדנית. קו חדש זה יוסיף מים לחקלאי האזור.


אלה הם רק כמה מן הפרויקטים העצומים והמאתגרים שצפויים לחברה בשנים הבאות, שיוכיחו שוב את מחויבותה העצומה של "מקורות" לפיתוח משק המים של ישראל ולשמירה על מעמדה כחברת מים לאומית מובילה בקנה מידה עולמי.

אנו יכולים להיות גאים בהשתייכותנו לחברה שהיא אחד מסמליה של ישראל. חברה אשר ידעה להטביע את חותמה ולהיות מופת במשך כל שנות פעילותה.

בהזדמנות זו אני מבקש להביע את הערכתי הרבה לכם, עובדות ועובדי "מקורות". אני משוכנע כי בזכות המקצועיות, המחויבות ובעיקר ההזדהות עם ייעודה ופועלה של החברה, נדע להמשיך ולהשיג הישגים מרשימים ב-80 השנים הבאות ונוסיף לתרום לעצמאותה הכלכלית של ישראל, זאת בזכות ההון האנושי המעולה, החדשנות, המחויבות, תחושת השליחות ונקודת המבט הלאומית, שאפיינה את "מקורות" מיומה הראשון ועוד לפני שקמה המדינה !
 

 

 

                                                                                       
חג עצמאות שמח,
יוחאי שוחט, מנכ"ל בפועל
לתגובות, כתבו אלינו | שלח לחבר | הדפס |
Share |
למעלה